Tassen als promotie voor jouw boodschap 0

Als gever van een relatiegeschenk wens je vaak een meervoudig doel te dienen: een goed gevoel geven aan een gewaardeerde relatie, waardoor jullie verstandhouding positief beïnvloed wordt, en tegelijkertijd de klant jouw merk of bedrijf laten promoten door jouw merknaam uit te dragen. In de wereld van de relatiegeschenken zijn veel items beschikbaar, maar een van de meest voor de hand liggende items, geschikt voor meerdere doelen is de tas, en dan gepersonaliseerd met een opdruk.

Voordelen van een tas als geschenk

De tas is een van de meest gedragen items door jong en ouder, naar keuze genderneutraal of juist genderspecifiek, stylish, stoer of juist praktisch. Zeker nu de plastic wegwerptas in de ban is, is zijn duurzame vervanger niet meer weg te denken uit het straatbeeld. En de promotiemogelijkheden zijn eindeloos. Dit is een kans voor jou om een statement te maken.

Of het nu zakelijk is of privé, vrijwel iedereen draagt een tas om spullen in te vervoeren of om de outfit extra cachet te geven. Het segment tassen is enorm: denk aan schooltassen, handtassen, rugtassen, laptoptassen, weekendtassen, boodschappentassen, cameratassen, documententassen, schoudertassen, reistassen, koeltassen, sporttassen, fietstassen, heuptassen, et cetera. Op de website supremerelatiegeschenken.nl vindt je een nog meer tassen die je online kan bestellen.

reistas

Welke tas kies je

Hoe wegwijs te worden in het enorme aanbod? Afhankelijk van je budget en je boodschap kun je een steeds kleinere selectie maken. Focus daarbij op de ontvanger, maar ook op de boodschap die je wil overbrengen. Je kunt daarbij verschillende uitgangspunten nemen. Tassen zijn er niet alleen in vele categorieën, maar ook gemaakt van verschillende materialen. Je kan uitgaan van de categorie, en dan het materiaal erbij kiezen, of omgekeerd. Dan ga je uit van het materiaal, en kiest dan de vorm.

Ook bij deze keuze zijn de ontvanger en jouw boodschap leidend. Het is dus verstandig deze eerst helder te formuleren. Wil je je boodschap breed verspreiden, dan is een katoenen schoudertas wellicht handig, omdat dat bij veel mensen past en praktisch is in het gebruik. En ze kunnen deze ook nog makkelijk leeg bij zich stoppen voor het geval ze een tas nodig hebben. Heb je echter een doelgroep van hippe laptopgebruikers, dan ligt een mooie laptoptas misschien meer voor de hand.

laptoptas promotie

De bedrukte tas als eyecatcher

Je kunt ervoor kiezen met je keuze je boodschap te versterken in de trant van “practice what you preach”, zodat mensen bij het zien van de tas alleen al zien waar jij voor staat, en de gedrukte boodschap versterkt dit. Dit is al jarenlang een veel gebruikte methode.

Je kunt er echter ook voor kiezen om precies het tegendeel te doen en juist door mensen op het verkeerde been te zetten de aandacht voor jouw boodschap of jouw merk trekken. Gebleken is dat humor een mooie rol kan vervullen, waak echter voor platvloersheid of meligheid. Een mooi voorbeeld van een dergelijke positief ludieke manier is de roodgekleurde vrachtauto die door de stad rijdt met in de tekst een verwijzing naar een groene wagen.

Welke keuze je ook maakt, zorg ervoor dat de ontvanger van jouw bedrukte tas er blij mee is en positief uitstraalt.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *