Online marketing is van cruciaal belang voor iedere ondernemer. De digitale wereld is goud waard in deze tijd. Dit is waar de grootste doelgroep zich zal bevinden. Toch is een succesvolle online marketingstrategie opstellen niet zo gemakkelijk als het lijkt. Dit wereldje lijkt ieder jaar weer te veranderen en het is als leek heel moeilijk om alle ontwikkelingen op de voet te volgen. Laat staan ze op de juiste manier aan te pakken. Nu kun je ervoor kiezen om online marketing geheel in eigen handen te nemen, maar dit is in de meeste gevallen niet de beste oplossing. Om hoger te scoren in de Google Ranking moet je vaak toch wel een specialist aannemen.
Eén nadeel: een online marketeer kost natuurlijk ook extra geld. En als ondernemer doe je altijd je uiterste best om de kosten voor het bedrijf zo laag mogelijk te houden. Dit tegen een zo hoog mogelijke omzet. Maar hoe zorg je ervoor dat je kunt besparen op online marketing, zonder dat dit ten koste gaat van jouw positie in Google? Hier volgen enkele handige bespaartips!
Een goede online marketeer is goud waard
Wellicht lijkt het aantrekkelijk om de online marketing van jouw bedrijf in eigen handen te nemen. Het lijkt immers een stuk voordeliger. Maar laat je echter niet misleiden. Een goede online marketeer is namelijk goud waard. Zoals we al eerder benoemden is de wereld van online marketing zeer complex. Wanneer je niet op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkeling of simpelweg over te weinig kennis en vaardigheden beschikt, dan kun je al snel cruciale fouten maken. Fouten die uiteindelijk er niet alleen voor zorgen dat jouw strategie weinig nut heeft, maar ook dat je onnodig geld uitgeeft.
Een goed voorbeeld is het gebruik van google ads. Hiermee adverteer je via Google met behulp van enkele zoekwoorden. Wanneer je echter de verkeerde zoekwoorden gebruikt, betaal je ontzettend veel per klik en levert het je vaak ook nog eens relatief weinig op. Een online marketeer weet precies hoe je het beste kunt adverteren tegen de laagste prijzen en met het best mogelijke resultaat.
Door een goede online marketeer in te schakelen, zal je merken dat de bezoekersaantallen van jouw site snel zullen stijgen. Iets wat ook uiteindelijk tot meer omzet zal gaan leiden. Bovendien werken veel online marketeers met het zogenaamde ‘no cure, no pay’ principe. Hierbij hoef je enkel te betalen wanneer de marketingstrategie bewezen effectief is. Online marketing uitbesteden is in veel gevallen dan ook een stuk voordeliger én levert verreweg het meeste op.
Online marketing gedeeltelijk uitbesteden
Natuurlijk hoef je niet alles uit te besteden. Je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte zelf aan te pakken. Dingen die je bijvoorbeeld gemakkelijk zelf kunt doen. Ben je bijvoorbeeld heel bedreven in de Nederlandse taal en vind je het heerlijk om te schrijven? Grijp dit dan aan om zelf blogberichten te schrijven en zo nader tot de klant te komen. Of beheer eigen social media kanalen. Dit zijn relatief simpele dingen die een groots effect kunnen hebben op jouw positie in Google. Zo bespaar je geld én voeg je zelf ook daadwerkelijk iets toe.