3 tips voor het maken van een zakelijke website 0

3 tips voor het maken van een zakelijke website

Een zakelijke website maken lijkt misschien niet al te moeilijk. Door de komst van WordPress is vrijwel iedere ondernemer in staat om een mooie website te bouwen. Een mooie website zegt echter niet direct iets over de vindbaarheid van jouw site. Zelfs als je jouw website laat bouwen door een specialist, kun je er niet direct van uitgaan dat deze goed vindbaar is. Bovendien kost het een hoop tijd om van jouw website een blijvend succes te maken. Hiervoor kun je een specialist van gmu.online inschakelen, maar er zijn ook dingen die je zelf kunt doen. Weet jij waar je op moet letten bij het maken van een zakelijke website? En, belangrijker nog, hoe je hiermee beter kunt scoren? Hieronder geven we 3 slimme tips voor (beginnende) ondernemers!

1.         Pas SEO toe

Nodigt jouw zakelijke website al uit om bezocht te worden? Klopt de lay-out van de site en ben je klaar om gevonden te worden door (potentiële) klanten? Dan is de eerste grote stap al gemaakt. Vervolgens is het natuurlijk wel belangrijk dat deze klanten jou ook daadwerkelijk kunnen vinden. Daar moet je wel zelf werk van maken. Want in tegenstelling tot een fysieke winkel waar mensen gewoon langs lopen, is een website online veel moeilijker te vinden. Dit komt voornamelijk door het grote aanbod en de manier waarop zoekmachines de beste websites bovenaan het resultatenlijstje zetten.

seo toepassen

Gelukkig kun je door middel van Search Engine Optimalization (SEO) veel doen voor de vindbaarheid van de site. Voor grotere bedrijven is het ook vaak interessant om de marketingfunctie van Google toe te passen: Google Adwords. Wij adviseren wel om hier altijd een adwords specialist voor in te schakelen. Zo weet je zeker dat je het juiste resultaat behaald. Ook voor het optimaliseren van de SEO op jouw zakelijke website is een professional gewenst.

2.         Verdiep je in online marketing

Alhoewel we meestal aanraden om een specialist in te schakelen, kan het geen kwaad om jezelf in online marketing te verdiepen. Als ondernemer wil je immers jouw diensten en producten onder de aandacht brengen. Jij weet als beste wat je wilt bereiken. Natuurlijk kun je in gesprek met een google partner jouw wensen doorgeven, maar de meeste ondernemers vinden het wel prettig om de online marketing gedeeltelijk zelf in eigen hand te houden.

3 tips voor het maken van een zakelijke website

Vergis je echter niet: online marketing is een vak apart. Om echt bedreven te worden in deze marketingvorm zal je hier enorm veel tijd in moeten investeren. Vraag jezelf daarom af of je over deze tijd beschikt en of dit niet ten koste gaat van je bedrijf. Dat zou immers zonde zijn.

 

3.         Google Adwords toepassen

Google Adwords is misschien wel de meest effectieve vorm van online marketing om jouw website op de kaart te zetten. Waar de meeste ondernemers deze manier van online marketing onderschatten en denken dat ze dit zelf wel ‘even doen’, komen ze al gauw van een koude kermis thuis. Succesvol werken met Google Adwords is namelijk een vak apart. Een google adwords specialist kan jou precies vertellen waar je aan moet denken en hoe je jouw reclamecampagne kunt optimaliseren. Denk hierbij aan het optimaliseren van de adwords landingspagina, het vinden van de juiste zoekwoorden en het beoordelen van de resultaten. Zo behaal je binnen korte tijd een geweldig resultaat en verhoog je de vindbaarheid van jouw zakelijke website!

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *